Kesä.

Här har det varit tyst. Har ärligt talat haft mycket att skriva men inte orkat ta mig ton. Och ja, sen hjälper det ju inte att jag somnar när jag nattar Adrian vid nio varje kväll så sen är hjärnan ganska stum när det liksom finns så kallad egentid. Därtill så är min dator seg som en seppo så igår fick jag nog och skickade iväg den på rehab för just nu duger den inte ens till att surfa på. Hoppas att den blir normal nu för annars blir mitt arbete inte så lite lidande.

Vet ni, alla är så bittra på sommarvädret just nu. Själv sitter man ju här utan semester så det får liksom regna bäst det vill känns det som. Stör inte så mycket att tvingas jobba då. Har ju fått ta några små andningspauser då och då och faktiskt lyckats pricka in perfekt väder de dagarna så det känns nästan som om man haft semester ändå. Typ såhär har vi haft det:IMG_3969 IMG_3968Förra veckan bestämde vi oss för att grilla lite och som det brukar så försökte vi hålla det smått men vi slutade sen ändå med drygt trettio personer här hos oss. Det går liksom inte att hålla det smått. Och så himla kul ändå! Sista gästen trippade iväg 5.30 på morgonkvisten.

IMG_3990 IMG_3978 IMG_3986Dagen efter åkte vi till Helsingfors. Jag hade möte med ett brudpar och dom andra två hade inte så mycket annat för sig. VR var över förväntan för en gångs skull och bjussade barnet på gratis tågvagnar från Brio. Fina pipor! Hemresan var lite sisådär då vi stod där utan ett åttans tåg och fick vänta en timme extra för att ta nästa som gick klockan nio. Lite tungt med en liten kis som bara ville ligga hemma i egen säng. Tur så hade vi en helt egen inglasad kupé hela resan till Karis så resten av tåget slapp uppleva livet med vårt barn just då.

IMG_4031 IMG_4027

Sen på lördag firade min bror sina trettio år med fest på Spatten. Vi åkte ut redan på fredag och gött var det. På lördag tog vi Tonys båt in till Ekenäs och lämnade av barnet till fammo efter lunch på Pub Niska. Sen var det gulej hela natten lång på ön och på förmiddagen drog vi oss sen hemåt igen. Plockade upp en simmande Adrian på stranden i Svedja och åkte hem. Så skönt efter allt flängas.

Adrian fortsatte glidarlivet med att bada på terassen. Prompt skulle västen vara på också. Kändes lite sådär halvnödvändigt men bra att hann trivs i den. Avslutade sen helgen med att gå på Magic Mike på Pallas med några brudar. Efter den upplevelsen var jag så slut i huvudet att jag kollapsade mentalt.

Och så var vi halvvägs igenom juli. Ikväll en sväng till Helsingfors och imorgon åker jag till Pargas en sväng för att träffa lite kusiner och annat löst pack. Sen väntar lördagsbröllop och före det borde jag redigera cirka 700 bilder. Som sagt, tur att det regnar.

2 reaktioner på ”Kesä.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )